­

Unilever presenteert sterke resultaten

14/02- In 2024 heeft Unilever via het Growth Action Plan (GAP) goede resultaten geboekt met een omzetgroei van 4,2% en volumegroei van 2,9%, gedreven door merken als Dove en Vaseline.
De brutomarge steeg, wat hogere investeringen mogelijk maakte.
De bedrijfswinst viel daarentegen 3,7% lager uit.

Unilever verscherpte zijn portfolio door premium merken te kopen en lokale merken zoals Unox te verkopen.

De ijsdivisie wordt volgens plan afgesplitst.

Vorig jaar behaalde Unilever 43% van de omzet inde regio Asia Pacific Africa, 37% in de America’s en slechts 20% in Europa.

In 4 van de 5 Business Groups waren de resultaten in de Verenigde Staten het beste.

Binnen de Foods Business Group deed Nederland het heel goed en kwam in de top-5 van alle landen.

“Ondanks een verwachte zwakke marktgroei in 2025 is Unilever goed gepositioneerd voor de toekomst dankzij de vernieuwde GAP 2030-strategie”, aldus CEO Hein Schumacher in een toelichting.

Op de beurs werden deze resultaten minder goed ontvangen en de koers van het Unilever aandeel noteerde een verlies van 6-7%.

im 2024

onderafdelingen

nieuwsarchief